Deklaracja dostępności

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej obowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Niniejsze oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej zazyciem.gov.pl.

Data publikacji strony internetowej:  .
Data ostatniej dużej aktualizacji: 

 

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest całkowicie zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

 

Niedostępne elementy i treści

  • Mapa z zaznaczoną lokalizacją w opisie jednostki udzielającej pomocy lub wsparcia - zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych element nie musi być dostępny. Zapewniona jest alternatywna z dostępem do lokalizacji w postaci podanego adresu.

 

Przygotowanie deklaracji dostępności

Data sporządzenia deklaracji: .

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny, samooceny Wykonawcy oraz przeprowadzonego dnia 18.11.2022 niezależnego audytu dostępności.

Data ostatniego przeglądu deklaracji:

 

Skróty klawiaturowe

Serwis nie jest wyposażony w skróty klawiaturowe, które mogły by wchodzić w konflikt z technologiami asystującymi (np. programy czytające), systemem lub aplikacjami użytkowników.

 

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt z Biurem Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych. Osobą wyznaczoną do realizacji spraw w zakresie dostępności cyfrowej jest Pani Ewa Dąbrowska, e-mail: Ewa.Dabrowska@mrips.gov.pl, telefon: 538 117 628.

Jeśli chcesz przesłać wniosek o udostępnienie informacji, która dla Ciebie jest niedostępna albo chcesz przesłać skargę na brak dostępności, skorzystaj z tego samego adresu e-mail lub telefonu podanego powyżej.

Istnieje możliwość skorzystania z tłumacza języka migowego on-line poprzez stronę internetową MRPiPS.

 

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością 

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o innym terminie, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści wskazanych w Twoim zgłoszeniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

W przypadku, gdy spotkasz się z odmową realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, możesz złożyć skargę na takie działanie.

Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.

 

Dostępność architektoniczna

ul. Żurawia 4A, 00-503 Warszawa

  1. Recepcja główna, punkt podawczy korespondencji, punkt obsługi interesantów, sale do spotkań z interesantami znajdują się w głównej siedzibie MRPiPS przy ul. Nowogrodzkiej 1/3/5 w Warszawie.
  2. Miejsca parkingowe przeznaczone dla osób niepełnosprawnych znajdują się w okolicy nieruchomości użytkowanej przez MRPiPS.
  3. Obiekt przy ul. Żurawiej 4A składają się z dwóch budynków: A i B, które są częściowo dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Wejście do budynku A jest na poziomie chodnika. Podwójne drzwi wejściowe otwierają się automatycznie.
  4. Recepcja znajduje się po lewej stronie od wejścia do budynku A. Dalsze przejście zabezpieczone jest bramkami, przez które może przejechać osoba poruszająca się na wózku inwalidzkim.
  5. Budynek A jest wyposażony w dwie windy. Wielkość kabiny windy jest niedostosowana dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. W budynku B, z uwagi na jego konstrukcję, utrudnione jest poruszanie się osób niepełnosprawnych. Komunikacja pomiędzy budynkami A i B jest utrudniona, wynika z różnicy poziomów między poszczególnymi kondygnacjami. Ich pokonanie jest możliwe za pomocą kilkustopniowych biegów schodowych.
  6. Nad wejściami do budynku oraz w pobliżu wind znajdują się znaczniki informacyjno-nawigacyjne TOTUPOINT ®.
  7. Pokoje pracowników zostały oznaczone tabliczkami informacyjnymi z kodem QR, co ułatwia samodzielne poruszanie się po budynkach osobom z dysfunkcją wzroku.
  8. Toaleta dla osób z niepełnosprawnościami znajduje się na parterze budynku A.
  9. Do obiektu i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
  10. Pętla indukcyjna znajduje się w recepcji budynku A.
  11. Możliwość skorzystania z tłumacza języka migowego możliwa jest on-line poprzez stronę internetową MRPiPS. Usługa jest bezpłatna dla osób głuchych.